faye

Δρ. Μυλωνά Ιφιγένεια

Καθηγητρια Μάρκετινγκ - Επικοινωνίας

Η επίκουρη καθηγήτρια Ιφιγένεια Μυλωνά σπούδασε Επικοινωνίες με Πολιτικές Επιστήμες (BA in Communications with Politics), στο Πανεπιστήμιο του Leeds στην Αγγλία. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Πολιτική της Επικοινωνίας (MA in Communication Policy Studies), στο πανεπιστήμιο του City στο Λονδίνο. Εκπόνησε τη διδακτορικής διατριβή στη Σχολή του Δράματος, Φιλμ και Οπτικών Τεχνών του πανεπιστημίου του Kent στο Canterbury της Μεγάλης Βρετανίας.

Έχει διδάξει στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ στο ΑΠΘ, στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Διοίκησης Λειτουργιών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας. Είναι μέλος ΣΕΠ στο Μεταπτυχιακό Τμήμα της Διοίκησης Πολιτισμικών Μονάδων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου  από το 2013.

Τα ενδιαφέροντά της επικεντρώνονται στις νέες τεχνολογίες, στη διαφήμιση, στην πολιτιστική επικοινωνία, στα κοινωνικά δίκτυα και στις δημόσιες σχέσεις.

Από το Φεβρουάριο του 2019 διδάσκει στο ΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα.

Στοιχεία Επικοινωνίας: Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδoς,Καβάλα 65404, Τηλέφωνο: 2510462296 Email: imylona@mst.ihu.gr

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

1. Mylona, I., Papadaki, E. (2007). ‘Research through Internet. A new way in the field of communication research?’. Cyprus Journal of Sciences, 5, 127-137 
2. Priporas, C.V., Mylona, I. (2008). ‘Mobile services: Potentiality of SMS as new business communication tool in attracting consumers’. International Journal of Mobile Communications, 6(4), 456-466. 
3. Mylona, I., Priporas, C.V. (2008). ‘University Students Attitudes Toward Communication’. International Journal of Mobile Marketing, 3(2), 143-162. (C.journal-3.pdf)

4. Mylona, I. (2008). ‘SMS in the everyday political marketing in Greece’. Journal of Political Marketing, 7-8, 278-295.

5. Mylona, I. (2015). ‘SMS: A new way of communication and promotion? A case study in Greek university students’. International Journal of Wireless Communications, Networking and Mobile Computing, 2(2), 19-26. 
(C.journal-5.pdf)

6. Mylona, I. Kolakas, N. (2015). ‘An approach of the public reflection of the New Museum of Acropolis’. International Journal of Psychology and Cognitive Science 1(4), 56-65

7. Mylona, Ι. Amanatidis. D. (2017) “Public Relations in the era of Web 2.0 and Semantic Web”.IJ Qualitative and Quantitative Methods in Libraries (QQML) 6(1)

8. Mylona, I., Amanatidis, D. (2017). “The New Acropolis Museum on Twitter: Seven Years After”.Advances in Sciences and Humanities,3(5), 61-72, Science Publishing Group, NY,USA.

9. Mylona, I., Despotaki, O. (2018). ‘Use of the internet and social media for the promotion of goods in tourism destination: The case of Crete’. TOURISMOS: An International Multidisciplinary Refereed Journal of Tourism. Special Issue

10. Mylona, I. (2019). ‘Use of the internet and Social Media (YouTube, Twitter) for the communication of the Municipality of Thessaloniki’ Dimosiografia

ΣΥΝΕΔΡΙΑ

1. Mylona, I. (2005). ‘SMS in the everyday political marketing in Greece’. Proceedings of the International Conference of Political Marketing. Kastoria: TEI Western Makedonia, CD. 
2. Papadaki, E., Mylona, I. (2005). ‘The meta-national space of the neworld: Visiting virtual Societies’. Proceedings of IADIS Conference WWW/Internet. Lisbon: IADIS Press, 26-30. 
3. Mylona, I., Papadaki, E. (2005). ‘Research through Internet. A new way in the field of communication research?’ Proceedings of First European Communication Conference. Amsterdam: University of Amsterdam, CD.

4. Mylona, I., Panagiotou, Ν., Kenterelidou, Κ.(2005). ‘Propagating Europe via the Internet: Assessment of official web page the European Union’. Proceedings of First European Communication Conference. Amsterdam: University of Amsterdam, CD.

5. Papadaki, E., Mylona, I. (2006). ‘The Image of the Balkans art in Media’. Proceedings of 9th International Scientific Conference The Image of the Balkans: Historical Approaches and Communication Perspectives. Sofia: Bulgarian Academy of Science, 334-340. 
6. Mylona, I. (2008). ‘E-Advertising: A new challenge for the Greek Market?’. Proceedings of IADIS International Conference WWW/Internet. Germany: IADIS Press, 541-543.

7. Mylona, I. (2009). ‘Mobile Mass Media: A new challenge for the consumers and the society. The case of the Greek market’. Proceedings of International Conference New Media and Information: Convergences and Divergences. Athens, CD-ROM. 
8. Mylona, I. (2012). ‘Facebook: A new ‘weapon’ for Greek Politicians? An investigative study in the Greek political era’. Proceedings of Advanced Research in Scientific Areas. Slovak: EDIS – Publishing Institution, 193-197. 
9. Dossis, M., Amanatidis, D., Mylona, I. (2015). ‘Mining Twitter Data: Case Studies with Trending Hashtags’. Proceedings of the 4th Advanced Research in Scientific Areas. Slovak: EDIS – Publishing Institution, 193-197Πλ

Close Menu